Umhlanga dag 6 - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu Umhlanga dag 6 - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu

Umhlanga dag 6

Door: Jeroen en Audrey

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

26 November 2016 | Zuid-Afrika, Umhlanga

De laatste (volledige) dag in ZA. 's Ochtends de koffers gepakt, al een beetje zenuwen voor de terugreis bij Jeroen en Saphira. Spulletjes verdeeld over de koffers qua gewicht. Gelukkig werd het weer wat beter in de middag, deze lekker doorgebracht aan het strand. En een raamjalouzie die niet werkt laten maken door de eigenaar. En wat spelletjes gespeeld met Saphira. Het weer werd steeds wat beter, begin van de middag dus op naar het strand! Gek genoeg was de temperatuur aan het strand toch hoger en veel meer zon en blauwe lucht dan bij de B&B (2 km landinwaarts). Zelfs wat rode armpjes en oren wat niet goed gesmeerd was met zonbescherming. Saphira heeft heerlijk in het water gespeeld, voetjes in het water, spelen met schepje en emmertje.

Nu op het bed dit laatste stukje aan het tikken. Opvallend dat zo eind november de tv reclames al echt op kerst zijn gericht. OK dat hebben we in NL ook, maar opvallender is dat er veel Kerst-in-de-sneeuw reclames zijn. Maar ook een paar reclames met Kerst is kamperen, barbecueën, strand bezoeken en cadeaus uitpakken in zwemkleding.

Morgen is de dag van de terugreis. Rond het middaguur naar het vliegveld van Durban en s middags vliegen we naar Johannesburg. Daar moeten we wachten tot 24.00 uur voor de vlucht naar Amsterdam Schiphol.