Uhmlanga - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu Uhmlanga - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu

Uhmlanga

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

21 November 2016 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Na een leuk verblijf in St Lucia op pad naar onze laatste bestemming, Uhmlanga. Ruim twee uurtjes in de auto, we meer dan 2000 km inmiddels afgelegd. Grootste deel van de weg was een gewone snelweg dus relaxed rijden, hoewel overstekende mensen en verkopers langs de weg ook daar gewoon zijn. Onderweg even gestopt bij een strand waar we een broodje hebben gegeten. In een plaatsje met heeeele dure huizen en een strand dat nagenoeg verlaten was, vermoedelijk door de temperatuur, 36 graden en drukkend warm. Wel even pootje baden, Saphira kon even lekker met haar schepje en emmertje aan de slag.
De bed en breaktfast wordt gevoerd door Engelse mensen die hier al ruim 20 jaar wonen. Wel is alles echt Engels ingericht, overal staat wat. Ontbijt is ook engels ei, bonen, spek, en een lokaal groente gerecht lekker maar heel scherp gekruid...... je bent meteen wakker.
Umlanga is modern en met veel hoge hotels aan de kustlijn. Grootste winkelcentrum van Afrika om de hoek, van de week daar even een kijkje nemen.