Dagje Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu Dagje Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu

Dagje Hluhluwe

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

19 November 2016 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Omdat Saphira iedere dag voor 6 uur wakker is omdat de vogeltjes hier ook vroeg beginnen met kwetteren en om 4 uur licht is buiten zijn wij ook bij tijds uit ons bed. Rond 8 uur met wat tijd rekken aan het ontbijt. Leuk opgezet looproute langs een krokodillen en reptielen tuin. Saphira wilde in de krugertuin al graag krokodillen zien dus bij deze in het echt gezien. Aan het ontbijt kwam opeens een buslading met (denken we) Oost-Europeanen gekleed in bushkleren en zebramotief erbij. Buffet was in korte tijd leeg, vooral de koffiepot werd aangevallen. Vandaag rustig dagje verder, we zijn naar een op het terrein legen Zulu dorp geweest. Beetje cultuur proeven. Erg leuk opgezet met zang en dans en een geheel dorp met rondavels en ambachten en waarvoor wat gebruikt wordt, verwelkomd door de stamhoofd. Uitleg over de koop van een vrouw (11 koeien normaal, bij geschoolde vrouw loopt dit op tot 16 koeien) na het dorp bezoek gelunched. En ons verbaasd over dat er de hele dag een mevrouw in het curiosa winkeltje zit en niks doet omdat er geen bezoekers zijn? Saphira heef ook vandaag haar ogen uitgekeken bij de krokodillen en gele vogels die een op de kop grasbolletje vlechten als nestje.
De spoorlijn loopt achter het park langs waardoor je geregeld een stoomlocomotief hoort langs denderen met een toeter lawaai ivm een overgang. Met stomme verbazing hebben we gekeken naar een mannetje die langs iedere rondavel komt lopen en het buiten licht aan klikt rond half 6......en dit waarschijnlijk in de ochtend weer uit komt doen. Het zal je job maar zijn.....
Morgen richting st. Lucia aan de kust.