Mbabane (swaziland) naar Hluhluwe (zuid-afrika) - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu Mbabane (swaziland) naar Hluhluwe (zuid-afrika) - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu

Mbabane (swaziland) naar Hluhluwe (zuid-afrika)

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

19 November 2016 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

De door de hotel manager aangegeven route van 2 uur werd iets langer. We zijn er denk wel 2 keer aangehouden in een politie door controle, we hebben er zeker wel 6 gezien en doorgemoeten. Ook door de werkverschaffing aan de grens, mannetje bij de slagboom papier met registratie van kenteken opschrijven meegeven van papier, auto uit met papier en paspoort, stempel erop door zeer chagrijnige beambte, auto in. Doorrijden tot volgende slagboom, papier afgeven en door naar de grens met Zuid Afrika. En hier hetzelfde verhaal alleen de stempel werd verzorgd door een extra persoon.
De route om te rijden was erg mooi. Groot gedeelte gaat door een natuurreservaat en langs suikerrietplantages. Onderweg bij KFC wat gegeten en weggesmolten van de warmte! Het was even zoeken naar de logde maar uiteindelijk gevonden met wat vragen. Leuk terrein met rondavels in verschillende geschilderde Zulu stijlen. Alleen veel problemen met airco in de kamer (met ruim 35 graden wel prettig) en paar andere dingen wat stuk was. zwembad groen, de dame achter de balie dook al weg als we voorbij liepen......
Uiteindelijk een rondawel gekregen met airco maar met andere missende dingen,.... zo maar gelaten. Zwembad werd acuut bekeken, bijgevuld en....... dat was het dan. Avonds in het huisje broodje gegeten met cup a soup alle 2 geen zin om in het restaurant plaats te nemen. Het begon zoals bijna alle avonden te onweren met harde klappen en hard te regenen, dit keer viel de stroom niet uit. Op gegeven moment kruipt er een kleine hagedis achter de tv vandaan. De grote spin die ik een flinke klap gegeven heb ik Jeroen maar niet verteld voordat hij ging slapen.....