Panorama route en Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu Panorama route en Phalaborwa - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jeroen Jansen - WaarBenJij.nu

Panorama route en Phalaborwa

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

12 November 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Na een dagje rust in Hazyview zijn we vandaag bijtijds vertrokken naar Phalaborwa. De route kan rechtstreeks via de hoofdweg, maar meestal wordt de Panoramaroute gedaan. We hebben een klein deel van de route gedaan maar met veel moois: de Pinnacle (een grote rots in een canyon) en God's Window, met een fantastisch uitzicht door de bergen naar het laagland. Daarna terug en de hoofdroute gevolgd. Het was mooi te zien hoe het landschap verandert: Hazyview lijkt een beetje regenwoud, de Panoramaroute leidt door berggebied met veel lawaaibomen. Halverwege rit verandert het in een uitgestrekt bewoond gebied, tientallen kilometers met kleine huisjes voornamelijk bewoond door arme donkere mensen. Verkeer is wat chaotisch en het is uitkijken voor koeien en geiten op de weg. Daarna wordt het 'echt Afrika' met steppe achtige gewassen. De laatste 50 kilometer reden we langs het hek van de wildreservaten. Twee aardvarkens en een heleboel termietenheuvels gezien onderweg, sommige zelfs 2 meter hoog.
De lodge is echt super, met drie slaapkamers en grote woonkamer. Het is op een groot complex met rondavels, grotere huizen en ... veel Hollanders.
Nu nog even zwemmen en straks lekker eten. Morgen naar het Krugerpark.

• 13 November 2016 - 10:25

Vinnie:

Klinkt goed hoor! Hebben jullie ook nog audio opnames kunnen maken van die 'lawaaibomen' vroeg ik mij nog af?!

• 18 Oktober 2017 - 12:11

Vreemd:

"Halverwege rit verandert het in een uitgestrekt bewoond gebied, tientallen kilometers met kleine huisjes voornamelijk bewoond door arme donkere mensen."

Wat is de meerwaarde van het woord 'donkere'?

"Ik ging zojuist naar de bakker in Italië en kocht een brood bij een wit mens."